اضطراب اولین نشانه آلزایمر است؟

با توجه به تاثیر مستقیم و مخرب استرس و اضطراب روی مغز می توان پذیرفت که این حالات منفی بروز هر نوع مشکل مغزی را ایجاد کنند ، مطالعات نشان داد که اضطراب به عنوان یکی از نشانه های نگران کننده برای پیش بینی آلزایمر یا بهتر است بگوییم اولین نشانه آلزایمر شناخته شد. 

 رابطه اضطراب و اولین نشانه آلزایمر در سالمندان

مطالعات جدید هشدار می دهد که بدتر شدن سطح استرس می تواند بیماری آلزایمر و حتی فلج مغزی را پیش بینی کند. به گزارش دیلی میل مطالعات ثابت کرده است اضطراب اولین نشانه بروز آلزایمر در افراد مسن است ، بررسی ها روی 300 زن و مرد مسن نشان داد که انباشت نوعی پروتئین و اضطراب تاثیر مستقیم در بروز آلزایمر دارند .

انباشت پروتئین های بتا آمیلوئید در مغز فراموشی را موجب می شود ، این تجمع ها پلاک آمیلوئید نامیده شده و سلول های مغزی را خفه می کنند و در نتیجه عملکرد عصبی را مهار و حافظه را مختل می کنند محققان بر این باورند که با افزایش سن، بتا آمیلوئید به مغز رسیده و جنبه های دژنراتیو آلزایمر را تقویت می کند ؛ پلاک آمیلوئید در طولانی مدت قبل از اینکه آشکارترین علائم کلاسیک آلزایمر - به ویژه در یادآوری اطلاعات - در بیماران ظاهر شود، شروع به جمع می کنند.  

با توجه به این واقعیت ها متخصصان در پی شناخت نشانه ای برای پیش بینی آلزایمر از روی رفتار فرد بودند که اعلام شد برهمین اساس اضطراب های بیش از حد اولین علامت و نشانه بروز آلزایمر است که باید با مشاهده آن نگران شد و به پزشک مراجعه کرد .بر اساس یافته های به دست آمده از مطالعات قبلی، افسردگی و سایر علائم عصب شناسی ممکن است نشانه روند پیشرفت بیماری آلزایمر در طول فاز پیش بالینی باشند.

یافته های به دست آمده از یک پژوهش که توسط محققان در بیمارستان بریگهام آمریکا نشان می دهد که میزان بالاتر بتا آمیلوئید ممکن است با افزایش علائم اضطراب در این افراد مرتبط باشد. در فاز پیش بالینی، رسوبات آمیلوئید فیبریلار و تاو پاتولوژیکی در مغز بیمار تجمع می یابند؛ این فاز از بیماری، بیش از یک دهه قبل از شروع اختلال شناختی خفیف در بیمار رخ می دهد. پس از آنجایی که بین افزایش میزان بتا آمیلوئید و تشدید علائم اضطراب ارتباط مستقیم وجود دارد، بنابراین اضطراب نشانه اولیه بیماری آلزایمر در میانسالان است . در تحقیق جدید که در مجله آمریکایی روانپزشکی منتشر شده، محققین گزارش خود را در مورد 30 نشانه افسردگی، از جمله آنهایی که مربوط به اضطراب، به تصاویری از اسکن مغزی که قادر به نشان دادن خوشه های پلاک پروتئین بودند، مقایسه کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.