عطرهای معروف جهان وسوسه تان می کنند


محصولات عطرآگین طبیعت مثل گل‌ها، میوه‌ها، برخی چوب‌ها مثل صندل و... کاربرد زیادی در صنعت عطرسازی دارند. سازندگان عطرها، رایحه قدرتمند و پررایحه این محصولات را در ترکیب با عصاره‌های دیگر به کار می‌برند تا عطری ماندگار خلق کنند. 

ادامه مطلب ...

اول نخ دندان می کشید یا مسواک می زنید؟

اول نخ دندان می کشید یا مسواک می زنید؟

اگر از دندانپزشکان بپرسید ترتیب و توالی استفاده از نخ دندان و مسواک چگونه باید باشد، احتمالا با این پاسخ مواجه خواهید شد که هیچ مدرک قطعی و محکمی وجود ندارد که ثابت کند بهتر است اول از نخ دندان استفاده کرد یا مسواک. در واقع اهمیتی هم ندارد که اول مسواک بزنید یا نخ دندان بکشید. آنچه اهمیت دارد این است حتما روزی یک بار از نخ دندان استفاده کنید. بسیاری از مردم از هر دو روش استفاده می‌کنند و نتیجه یکسانی هم داشته است. 

ادامه مطلب ...

حوصله ورزش ندارید، بخوانید

حوصله ورزش ندارید، بخوانید
خیلی‌ها هستند که از ورزش کردن متنفرند و هیچ وقت دوست ندارند مشغول ورزش شوند. اگر شما هم جزو این گروه هستید، توصیه می کنیم این مطلب را نخوانید، چون ممکن است پس از خواندن آن نظرتان عوض شود و ورزش کنید، اما اگر از ورزش بدتان می آید و همزمان آرزو هم می کنید که این روش را تغییر دهید، مشکلی نیست و می توانید مطلب را تا آخر بخوانید. 

 

ورزش کنید؛ حتی ۲ دقیقه

بسیاری از کسانی که ورزش نمی کنند، اعداد و ارقامی برای خودشان تعیین کرده اند که فکر می کنند حتما باید مطابق آن ورزش کنند تا فعالیت شان نتیجه داشته باشد. برای همین هم بسیاری از افراد، ۴۵ دقیقه ورزش در طول روز را مفید و کافی می دانند یا حتی ۶۰ دقیقه و گاهی هم بیشتر از آن و چون فرصت کافی برای این کار را ندارند، کلا ورزش را کنار می گذارند. در حالی که با یک حساب و کتاب ساده ​، می بینیم ۳۰ دقیقه ورزش در طول روز و فقط برای سه روز در هفته، پس از پنج سال رقم فوق العاده ای خواهد شد و همین موضوع نشان می دهد ورزش کردن حتی اگر فقط ۳۰ دقیقه باشد، بهتر از بی تحرکی است. از طرفی هم تقریبا همه افراد می توانند ۳۰ دقیقه زمان در طول روز برای ورزش کردن پیدا کنند، اما چند درصد آنها ورزش را تا پنج سال ادامه خواهند داد؟

بله؛ درست است، همین که برای مدت زمان کوتاهی مشغول ورزش شوید و با چند دقیقه در روز شروع کنید، کافی است و ذهن تان دیگر به دنبال پیدا کردن اعداد و ارقام بزرگ تر نخواهد بود. پس بهتر است قبل از این که برنامه ای برای ورزش داشته باشید به این کار عادت کنید و در طول روز حتی پنج دقیقه یا کمتر از آن مشغول ورزش شوید. زمانی که به این کار عادت کنید و ورزش کردن جزئی از برنامه زندگی تان شود ـ هر قدر هم کم و کوتاه باشد ـ کم کم می توانید برنامه بهتر و دقیق تری برای این کار داشته باشید و بتدریج شدت و مدتش را هم افزایش دهید.

این خانم ها مولتی ویتامین نخورند

این خانم ها مولتی ویتامین نخورند
یک تحقیق مشترک در دانمارک و آمریکا نشان می دهد مادرانی که شش هفته قبل از لقاح از مکمل های مولتی ویتامین استفاده می کنند، یک سوم بیشتر از دیگر مادران در معرض خطر سقط جنین قرار دارند. 
ادامه مطلب ...

با بینی نفس می کشید یا دهان؟

با بینی نفس می کشید یا دهان؟

همه افراد حداقل یک بار هم که شده تنفس از طریق دهان را تجربه کرده اند. برخی نیز همیشه و به صورت عادت از طریق دهان تنفس می کنند. تنفس دهانی اختلالی است که در صورت نادیده گرفته شدن می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد. این عوارض شامل اختلال در خواب شبانه و حتی تغییراتی در فرم صورت به ویژه در کودکان هستند.  ادامه مطلب ...