زیبایی پوست با وازلین

ممکن است وازلین اولین محصولی نباشد که هنگامی که بحث روتین های زیبایی مطرح است، به آن فکر کنید، اما در واقع این محصول ممکن است یک محصول بی نظیر با مزایای زیادی باشد. اگر شما می خواهید که پوستی صاف و سالم، لب هایی نرم و یا چشمانی درشت داشته باشید، مقدار کمی از وازلین می تواند کمک کننده باشد. این محصول می تواند حتی روزهایی که موهایتان بهم ریخته است به کمک شما بیاید! فقط باید بدانید که چگونه از آن استفاده درست کنید تا بیشترین احساس زیبایی را نسبت به خود داشته باشید.

پوستی زیبا با استفاده از وازلین
۱- صورت خود را مرطوب کنید
اگر شما خشکی پوست شدید دارید یا در آب و هوای سرد دچار خشکی پوست می شوید، وازلین می تواند برای صورت شما مرطوب کننده موثری باشد. وازلین مانعی روی پوست شما ایجاد می کند تا به حفظ روغن های طبیعی و رطوبت کمک کند. آن را روی مناطق خشک پوست صورتتان ماساژ دهید یا لایه ی نازکی از آن را روی کل صورت تان بمالید.
زمانی که وازلین را به پوست تان زدید، پوست شما ممکن است کمی براق و چسبنده شود. در نتیجه، معمولا بهتر است که از آن بعنوان کرم شب استفاده کنید.
با وجود ثبات زیاد آن، وازلین منافذ پوستی را مسدود نمی کند، بنابراین به هیچ مشکلی بر نخواهید خورد. با این حال اگر شما پوستی دارید که مدام جوش می زند، بهتر است قبل از مصرف وازلین به عنوان مرطوب کنندده، از متخصص پوست خود مشورت بگیرید.
وازلین فقط برای مرطوب کردن پوست تان نیست. آن را می توانید برای هر قسمت خشکی از پوست تان استفاده کنید، مانند ترک پاشنه پا، کوتیکول ناخن پوسته شده و یا آرنج خشک شده.
  
۲- استخوان گونه خود را برجسته کنید
اگر مصرف رژ گونه برای شما بسیار سنگین است، مقدار کمی از وازلین را جایگزین آن کنید. سطح براق آن نور را بدون هیچ زرق و برقی می گیرد، بنابراین اثر برجستگی طبیعی تری را ایجاد می کنید. با انگشت خود به آرامی ضربه بزنید و مقدار کمی از وازلین را در امتداد بالای گونه خود حرکت دهید.
اگر شما از لایه ی زخیمی از وازلین استفاده کنید، می تواند پوست شما را به جای برجسته کردن چرب و روغنی نشان دهد. برای جلوگیری از مصرف بیش از حد، با مقدار کمی از آن شروع کنید.
شما می توانید استخوان ابروی خود را نیز با این ژل برجسته کنید.
اگر مایل بودید، می توانید از اسفنج آرایشی استفاده کنید تا به آرامی این ژل را بر روی نقاط مرتفع صورت تان فشار دهید.

۳- از پوست در مقابل رنگ مو و لایه بردارها محافظت کنید
از آنجا که وازلین می تواند مانع موثری را بر روی پوست شما ایجاد کند، می تواند از پوست در مقابل رنگ گرفتن با رنگ مو یا ایجاد رگه هایی توسط سفید کننده جلوگیری کند. لایه ی نازکی را قبل از اینکه از رنگ مو و یا لایه بردار استفاده کنید بر روی مناطقی که نمی خواهید رنگ مو یا لایه بردار به خورد آن ها برود بمالید.
زمانی که دارید موی خود را رنگ می کنید، وازلین را بر روی پیشانی خود در قسمت خط مو، دور گوش ها و در پشت گردن خود اعمال کنید.
هنگامی که دارید لایه برداری می کنید، لایه ی نازکی را دور مچ دست و پا، آرنج، و زانو بمالید تا از جمع شدن لایه بردار در نقاط خشک و ایجاد رگه جلوگیری کنید.

استفاده از وازلین برای لب هایتان
۱- لب های خود را ترمیم کنید
اگر شما لبی پوسته پوسته و زمخت دارید، می توانید از وازلین برای ایجاد لایه ای موثر که پوست مرده را از بین می برد استفاده کنید. مقدار کمی از این ژل را با شکر مخلوط کرده تا لایه شن مانندی را بر روی لب خود ایجاد کنید. آن را بر روی لب خود بمالید و آن را با دستمال یا لیفی تمیز پاک کنید.
شما می توانید همچنین لب های خود را با استفاده از اعمال لایه ای از وازلین و با استفاده از یک مسواک تمیز ترمیم کنید تا به آرامی پوست مرده را از روی آن بردارید.

۲- لب های خود را مرطوب کنید
زمانی که شما لب هایی خشک و ترک خورده دارید، وازلین می تواند مرهم بسیار موثری باشد. دقیقا مانند همان کاری که با پوست تان می کند، کمک می کند تا رطوبت حفظ شود و پوست خشک و پوسته پوسته شده را ترمیم می بخشد. از انگشتتان برای اعمال مقدار کمی از این وازلین بر روی لب هایتان استفاده کنید و چند دقیقه زمان بدهید تا به خورد پوستتان برود.
اگر می خواهید بعد از وازلین از رژ لب استفاده کنید، از یک دستمال برای پاک کردن لب هایتان استفاده کنید. اینکار باعث از بین رفتن باقی مانده وازلین می شود که ممکن است مانعی باشد تا رژ لب تان به طور مساوی کشیده نشود.

۳- براق کننده لب خود را درست کنید 
اگر شما به سایه خاصی از برق لب نیاز دارید که در مغازه ها پیدا نمی کنید، از وازلین استفاده کنید تا براق کننده خود را درست کنید. مقدار کمی از وازلین را با سایه چشم پودری مخلوط کرده یا با سایه ای که می خواهید ترکیب کنید. مخلوط را برای رنگی براق و زیبا با قلمی به لب هایتان بمالید.
به مقدار مورد نیاز سایه چشم یا رنگ دانه برای ایجاد سایه ای که می خواهید، اضافه کنید. هرچه رنگدانه بیشتری اضافه کنید، سایه براق متمرکزتر خواهد بود.
اگر شما سایه چشم نرمی ندارید، مقدار کمی از پودر آن را از حالت فشرده آن بخراشید و با وازلین مخلوط کنید.

۴- رژلب مات را تغییر بدهید
اگر شما رژ لبی خوش رنگ دارید ولی تمایل دارید تا به جای حالت مات، آن را به حالت براق و درخشان تبدیل کنید، وازلین می تواند کمک کننده باشد. رژ لب را به حالت عادی بر روی لب خود مالیده و با دستمال آن را پاک کنید. در ادامه، لایه ی نازکی از وازلین را بر روی لب های خود بزنید تا در انتها حالتی درخشان به خود بگیرد.

وازلین برای چشم و مژه
۱- مژه های خود را نرم کنید
اگر خواهان مژه های قوی و ضخیم هستید آنها را چرب نگه دارید زیرا این کار به نرمی و عدم شکنندگی آنها کمک می کند. از یک اسفنج نرم و یا از انگشتان خود برای پخش وازلین روی مژه خود استفاده کنید و این کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید. در این صورت شما با مژه های سرحال و قوی از خواب بیدار می شوید.
اگر شما علاقه ای به استفاده از ریمل ندارید می توانید از وازلین برای زیبایی مژه خود در طول روز استفاده کنید. این کار نه تنها به نرم شدن مژه های شما کمک می کند بلکه به پر رنگ تر دیده شدن آنها بدون افزودن رنگ نیز کمک می کند.

۲- ابروهای خود را ماساژ دهید
اگر ژل ابروی شما به اتمام رسیده است شما می توانید از وازلین برای مرتب نگهداشتن ابروهای خود استفاده کنید. از یک برس ابرو و یا یک اسفنج تمیز استفاده کرده، آن را داخل وازلین بزنید و به آرامی ابروهای خود را شانه کنید.
اگر شما برس ابرو و یا اسفنج ندارید می توانید با انگشت به آرامی مقداری از ژل را روی ابروهای خود بمالید.

۳- سایه های مات خود را براق کنید
اگر از سایه های مات خود خسته شده اید می توانید با استفاده از وازلین به آنها برق اضافه کنید که مطمئنا بسیار چشم نواز خواهد بود. مقداری از وازلین را روی پلک های خود بمالید و با استفاده از برس سایه، سایه مورد نظر را به آرامی روی پلک های خود پخش کنید. این کار به سایه شما جلوه براقی می دهد.
حتما بعد از استفاده از برس سایه آن را به دقت با دستمال تمیز نمایید زیرا به دلیل تماس با وازلین روی پلک چرب و چسبناک شده است.

۴- آرایش غلیظ را پاک می کند
ریمل ها و خط چشم های ضد آب به سختی از روی صورت پاک می شوند. اگر شما صورت خود را شستشو داده و همچنان بخشی از آرایشتان باقی مانده است می توانید با استفاده از این ژل آن را تمیز نمایید.
وازلین همچنین برای پاک کردن چسب مژه نیز بکار گرفته می شود. به آرامی آن رو روی ریشه مژه های خود بمالید و خواهید دید که چسب مژه شما به سادگی پاک خواهد شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.