قارچ ناخن

۱- هنگام رفتن به یک سالن زیبایی از خود در مقابل قارچ های ناخن محافظت کنید

سالن های زیبایی معتبر برای محافظت از مشتریان و کارکنان خود از عفونت های پوستی، از شیوه های بهداشتی مناسب استفاده می کنند، اما ممکن است شما در یک سالن معتبر هم عفونت بگیرید. برخی از نکاتی که در هنگام مانیکور و یا پدیکور کردن ناخن هایتان باید به آن ها دقت کنید در زیر آمده است:

اطمینان حاصل کنید که سالن زیبایی که به آن می روید، مجوز وزارت بهداشت دارد.

درباره اینکه آن سالن زیبایی چگونه ابزارش را تمیز می کند سوال کنید. این ابزارها باید با گرمایش و توسط اتوکلاو پاکسازی شوند تا همه میکروب ها و باکتری ها از بین بروند. روش های دیگر به اندازه این روش موثر نیستند.

اگر می دانید که به قارچ ناخن مبتلا هستید، هرگز ناخن های خود را مانیکور یا پدیکور نکنید زیرا ممکن است این بیماری را به تکنسین ناخن نیز انتشار دهید.

به تکنسین ناخن بگویید که به گوشه های ناخن شما کاری نداشته باشد و به آن ها سوهان نزند زیرا این کار باعث افزایش خطر ابتلا به عفونت می شود.

دست هایتان را قبل از مانیکور بشویید و درخواست کنید که تکنسین ناخن هم همین کار را انجام دهد. تکنسین ناخن همچنین باید دستکش نیز پوشیده باشد.

در صورتی که سالن زیبایی مورد نظر این خدمات را ارائه می داد، برای حمام گرداب، یک لاینر درخواست کنید.


۲- نکات بهداشتی را به خوبی رعایت کنید.

با به خوبی رعایت کردن نکات بهداشتی ممکن است بتوانید از قارچ ناخن جلوگیری کنید. خشک نگه داشتن دست ها و پاها، یک روش ساده برای جلوگیری از مبتلا شدن به قارچ ناخن است.

ناخن های خود را کوتاه و خشک نگه دارید.

دست ها و پاهایتان را به صورت منظم بشویید.

اگر قارچ ناخن دارید، پس از دست زدن به ناخن هایتان، از تماس با هر چیزی خودداری کنید، زیرا این کار ممکن است قارچ را انتشار دهد.

  

۳- از پاهایتان به خوبی مراقبت کنید.

پا ها اغلب به دلیل شرایطی که در آن قرار دارند، خطر ابتلایشان به قارچ ناخن از دست ها بیشتر است. کفش و جوراب باعث گرم و مرطوب شدن محیط پاها می شود، که این شرایط محیطی برای رشد قارچ ناخن مساعد است. برخی از کارهایی که باید برای پیشگیری از قارچ ناخن انجام دهید در زیر آمده است:

کفش هایی که در آن ها امکان جریان هوا وجود دارد، بپوشید.

جوراب هایی که پاهایتان در آن عرق می کنند، نپوشید. جوراب های بامبو یا پلی پروپیلن بپوشید و جوراب های پنبه ای نپوشید.

جوراب های خود را زود به زود عوض کنید.

کفش و جوراب را به کسی قرض ندهید و از کسی قرض نگیرید.

هر روز یک جفت کفش نپوشید و سعی کنید در روز های مختلف کفش های مختلف بپوشید.

جوراب های خود را در آب داغ یا ولرم، با مواد شوینده بشویید.


۴- از ناخن هایتان مراقبت کنید

ناخن های آسیب دیده و ضرب دیده شرایط مناسب را برای رشد قارچ ناخن، فراهم می کنند. با مراقبت از ناخن هایتان و جلوگیری از هرگونه مجروحیت در این ناحیه، می توانید از هر گونه عفونت احتمالی جلوگیری کنید.

ناخن های خود را نجوید.

به هر گونه زخم یا آسیب در ناحیه ناخن و اطراف آن در اولین فرصت رسیدگی کنید.


۵- سعی کنید استفاده تان را از لاک محدود کنید

استفاده از لاک یا ناخن مصنوعی، خطر ابتلا به عفونت قارچی را افزایش می دهد. لاک زدن به ناخن ها ممکن است باعث وارد شدن رطوبت و هاگ های قارچ به زیر ناخن و در نتیجه باعث بروز عفونت شود. سعی کنید برای کم کردن خطر ابتلایتان به عفونت، استفاده تان از لاک ناخن را محدود کنید.

اگر قارچ ناخن دارید، سعی نکنید آن را با لاک بپوشانید. این کار تنها عفونت را بدتر خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.